بوی بد ناف ناشی از چیست؟ • برای از بین بردن بوی بد عرق پا نیز بهتر است علاوه بر شستن پاها، از بوگیرهای موجود در بازار استفاده کنید و سعی کنید از جورابهای ضخیم و جاذب رطوبت استفاده کنید. • همیشه زیر بغل و بازهای خود را خشک نگه دارید. • رژیم غذایی خود را تغییر دهید. در بعضی موارد، رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات ناچیز برای کاهش وزن توصیه میشود که علاوه بر افزایش چربی خون، باعث آزاد شدن موادی به نام کتون در بدن میشود که بدبو هستند، از این رو مصرف کربوهیدرات به میزان متعادل، توصیه میشود. توجه کنید که قبل از انجام تغییرات شدید در رژیم غذایی با پزشک مشورت کنید. همچنین مواد غذایی با رایحه قوی مثل پیاز و سیر میتواند روی بوی عرق شما اثر گذار باشد. در حالیکه مواد ضدعرق محصولات شیمیایی هستند که میزان عرق را کاهش میدهند. نه، لازم نیست. دلیلش این است که محصولات ضد عرق دارای آلومینیوم می باشند. این محصولات دارای آلومینیوم کلراید هستند. مواد فعال در ضدتعریقها نمکهای فلزی، کلرید آلومینیوم و کلرآل هیدرات آلومینیوم هستند. ضد تعریق ها با غیر فعال کردن غدد عرق، از تعریق جلوگیری می کنند و در نتیجه بوی بد عرق نیز به وجود نمی آید.

تعریق زیر بغل به بهداشت فرد ارتباطی ندارد، یعنی تعریق زیاد نشانه کثیفی نیست. با استفاده از انواع اسپری زیر بغل گرفته تا ضد تعریق صابونی میتوانید تعرق و بوی بد عرق را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. آنها اغلب در دور نگهداشتن بوی بدن بسیار خوب عمل میکنند. ناگفته نماند در صورتی که بهداشت فردی و شست وشوی مرتب و انتخاب صحیح پوشاک وجود نداشته باشد کاربرد این مواد بخصوص اسپری های خوشبوکننده نه تنها کارساز نبوده بلکه بوی ترکیبی حاصل از بدن بسیار آزاردهنده تر خواهد شد. • اگر عرق ناشی از ورزش کردن علت اصلی بوی بد عرق شما است، پیشنهاد میشود که لباسهای تمرینی خود را به دفعات بیشتری بشویید. اگر با رعایت موارد اشارهشده باز هم احساس میکنید که بدنتان بیش از حد معمول عرق میکند، این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید. ضد تعریق از محصولات مراقبت پوست محسوب میشود که با مسدود کردن منافذ لایه بیرونی پوست، تعرق غدد تعریق بدن را کنترل میکند و آن را کاهش میدهد. همچنین با خاصیت آنتی باکتریال ویژه خود میتواند از باکتریهایی که باعث ایجاد بوی بد عرق میشود جلوگیری کرده و میزان تعرق را نیز کاهش دهد.

تمامی دئودورانت های تجاری طبیعی هستند، اما سعی کنید برای کنترل میزان تعریق زیر بغلتان، دئودورانت طبیعی مخصوص خود را درست کنید. البته که تمامی لباس­های عرضه شده در فروشگاه شرافیت دارای سایزبندی است. بنابراین توجه کنید که محصولی که خریداری میکنید علاوهبر مواد ضد عرق (antiperspirant) دارای بوگیر (deodorant) هم باشد. • زمانی که پوستتان خشک شد از مواد ضد عرق (antiperspirant) در زیر بغلهای خود بزنید. عرق کردن یکی از واکنشهای مفید بدن است و خود بهتنهایی بویی ندارد و در همسایگی با باکتریهاست که باعث ایجاد بوی ناخوشایند میشود. تریمتیلآمینوریا (Trimethylaminuria) که به نام سندرم بوی ماهی نیز شناخته می شود، یک بیماری ژنتیکی نادر است. • لباسهایتان را به صورت منظم بشویید و همیشه لباس تمیز بپوشید. اگر از این محصولات بعد از دوش گرفتن استفاده کنید، عرق میتواند این مواد را از بین ببرد و در این صورت در طول روز بدن شما در برابر عرقکردن بی دفاع خواهد بود. همانطور که گفته شد عرق بدن شامل آب پروتئین، نمک و برخی مواد دیگر است. اگر عاشق قهوه هستید بدانید که مصرف زیاد این نوشیدنی میتواند عامل تعریق بیش از حد نیز باشد. این آب را میتوان مستقیما با نوشیدن آب یا مصرف میوه و سبزی در طول روز تامین کنید.

برای این منظور یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب ریخته و هفته ای دو بار به مدت 15 دقیقه پاهای خود را در این محلول قرار دهید. • بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن، خود را به خوبی خشک کنید، به خصوص در قسمتهایی که بیشتر عرق میکنند. این کار را هر روز به مدت دو هفته تکرار کنید. نتایج پژوهشی که در سال 2006 در Chemical Senses به چاپ رسیده است نشان می دهد، خانم هایی ادعا کرده اند، بوی زیر بغل همسرانشان بعد از دو هفته عدم مصرف گوشت قرمز کاهش پیدا کرده است. تنها کافی است موقع خرید محصول به دنبال کلماتی مثل قدرت بیشتر (higher strength) بگردید. بنابراین در هنگام خرید این محصولات به دنبال کلمات ضدباکتری (antibacterial) روی بستهبندی باشید. همچنین افرادی که به بیماریهای خاص مانند دیابت مبتلا هستند یا دارای اضافهوزن هستند، بیشتر با این مشکل مواجه هستند. افراد با مشورت با پزشک میتوانند از بیماریهای مرتبطی که سبب بوی بد عرق میشوند مطلع شوند و گزینههای درمانی مناسب را در پیش بگیرند.

بیماریهای پوستی: برخی از بیماریهای پوستی مانند فراگرفتگی و عفونتهای قارچی میتوانند بوی عرق را تغییر دهند و تعریق را افزایش دهند. این پد علاوه بر اینکه مانع تغییر رنگ لباس میشود آن را خشک نگه میدارد و از نفوذ عرق و لک شدن آن جلوگیری میکند. این عارضه عمدتاً در نواحیای از بدن مانند زیر بغل، اندام تناسلی و پاها بروز میکند. اما با هجوم تنوع انواع محصولات ضد تعریق مانند مام، اسپری بدن یا بادی اسپلش ها از کجا بدانیم بهترین دئودورانت ضد عرق چیست و از کجا میتوانیم بهترین مام رول ضد تعریق را خریداری کنیم؟ شما با اعلام سایز خود هر یک از محصولات را که بخواهید، میتوانید به صورت اینترنتی خریداری کنید و درب خانه و یا باشگاه خودتان تحویل بگیرید و مورد استفاده قرار دهید. با این کار به محصولات فرصت میدهید تا در زمانی که خواب هستید و عرق نمیکنید، کار خود را انجام دهند. ضد تعریقها به شکلهای مختلف بهصورت رولی، اسپری و حتی پودری موجود هستند. بلکه علت اصلی ترکیب عرق با باکتریهای موجود در سطح پوست انسان است. این غدد، عرق را مستقیماً از طریق مجراهایی به سطح پوست میفرستند که با تبخیر عرق، پوست خنک شده و دمای بدن تنظیم میشود.

درمان برای توقف یا پیشگیری از بوی بد بستگی به دلیل آن دارد. التهاب، سوزش و خارش ناف ممکن است به دلیل عفونت ناحیه باشد و در این شرایط با تجویز داروهای موضعی ضد قارچ و آنتی باکتریال مسئله برطرف می شود. برای درمان آپنه به چه پزشکی مراجعه کنیم؟ یک سری مشکلات پزشکی خاص نیز وجود دارند که ممکن است عامل عرق کردن بیش از حد و در نتیجه علت بوی بد عرق در افراد باشند. باکتریهای روی پوست ما، این عرق را به اسیدهایی تجزیه میکنند که بوی نهچندان عالی تولید کرده و ما آن را بوی بدن میخوانیم. همه انسانهای سالم به میزان های متفاوتی عرق میکنند، چرا که ترشح عرق ضمن تنظیم درجه حرارت بدن، خواص مفید دیگری هم دارد. همه ما از قدرت پاک کنندگی جوش شیرین و ترکیب آن با سرکه آگاه هستیم. خوشبختانه محصولات ضد تعریق و انواع دئودرانت زنانه و مردانه برای از بین بردن بو و کاهش تعریق بدن تولید شدهاند تا به این کابوس همیشگی ما خاتمه دهند. ما اینجا هستیم که اول مسئله بزرگ تفاوت ضد تعریق و دئودورانت را برای شما روشن کنیم و در ادامه بهترین دئودورانت مردانه و زنانه ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم تا با دید بازتری بتوانید محصول موردنیاز خود را با عطری دلنشین انتخاب کنید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین متخصص غدد لطفا از صفحه ما بخواهید.